نور حکمت

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم ***** اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

نور حکمت

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم ***** اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

ویژه عید غدیر سال 1397

پنجشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۵۲ ق.ظ

**************



عید غدیر خم، ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام بر همه شیعیان مبارک باد.


***
هان! ای مردمان! علی را برتر بدانید، که او برترین انسان از زن و مرد بعد از من است
هرکه با او بستیزد و بر ولایتش گردن ننهد نفرین و خشم من بر او باد. (خطبه ی غدیریه)



***



***



***



***



***
(چکیده ای از قول استاد)

رسیدنِ به حق ـ با اینکه کام آدمو تلخ می‌کنه ـ ولی در عین حال آدم رو آروم و مهربون می‌کنه.

اینایی که می‌بینیم رگ گردنشون ورم می‌کنه و ترس‌ها و نگرانی‌های صنفی و حزبی و فردی و غیره دارن بویی از حق نبردن. بخاطر همینه که دنبال درسِ رسانه هستن بجای درس انسانیت! بخاطر همینه که همیشه تو فکر رصد و گزارش و حذف و تخریب و تعطیل صداهای دیگه هستن!

اینا قصدشون از نظارت، ابداً کمک به حلّ مشکلی نیست؛ بلکه فقط حفظ شأن و جایگاه بت‌هایی که تراشیدن براشون مهمّه. اینا وجود و ماهیّتشون با بعضی دروغ‌ها و ظاهرسازی‌ها پیوند خورده و برای حفظش تا خرخره توی لجنزار قدرت و ثروت دنیا فرو رفتن.

خیلی تلخه که تشخیص انقدر پیچیده بشه؛ ولی تلخ‌تر اینه که آدم بفهمه همیشه بهترین‌ها و کارآمدترین‌ها غالباً گمنام و حتّی بدنامن! و تلخ‌تر هم اینکه در دوره‌ای هستیم که بدنام‌های مصنوعی هم تولید میشن تا ذهن همه از جستجوی حق خسته بشه و بالاخره سر همه برگرده تو آخور رذلهای قدرت‌مدار دنیا!


اگه نمی‌دونی حق با کی هست حدّاقل اینو بدون که صاحبِ حق، هیچوقت متناقض حرف نمی‌زنه و برای مجاب کردنِ تو به در و دیوار نمی‌کوبه و قبول یا ردّ تو واقعاً براش فرقی نداره.

صاحب حقیقیِ حق، چون دائم به فکر خدمت به خلق خداس ـ و توفیق رو فقط از او میدونه ـ، هیچوقت فرصت نمی‌کنه برای گرفتن حقّ شخصیِ خودش تقلّایی بکنه!!

شاید بگید عجیبه ولی یه نمونه داشتیم که بیست و پنج سال برای اثبات مقام خودش اصرار نکرد و یه نمونه هم داریم که الان بیشتر از هزار و صد ساله اهالی قدرت و ثروت رو توی لجنزار توهّماتشون رها کرده.

فکر نکنی رسیدن به حق راحته! هیچ آدم عاقلی اشیاء ارزشمند رو تو دست و پا رها نمی‌کنه چه برسه به خدا که عقل کلّه! اگه ناآرومی و با خودت یا دیگران نامهربونی، بدون هنوز خیلی با حق فاصله داری!.



امروز تنها وارث غدیر حضرت مهدی (علیه السلام) است.
خدایا لذت دیدارش را بر ما ارزانی دار.


**************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">